امروز : شنبه, ۱۷ آذر , ۱۴۰۳ - 6 جماد ثاني 1446
- سخنگوی دولت در دیدار با بانوان کارآفرین: بسیاری از تورمها در اقتصاد ایران نتیجه عملکرد بد و تخلفات برخی بانکهاست
- بیش از یک هزار پروژه عمران شهری، امسال در اصفهان اجرا میشود
- هاشمیطباء: کار ممیزی و انتظامی در کنار کار فرهنگی مورد نیاز است
- قصد توهین نداشتم؛عذرخواهی میکنم
- مشهد|لحظه دیدار یار نزدیک است؛ زائران و مجاوران آماده استماع سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری
نقش هوش مصنوعی در روابط عمومی ها
به گزارش پایگاه خبری صبح شاهین شهر ،در این رابطه با سعید نوها مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بخش خصوصی و عضو انجمن روابط عمومی ایران به گفت و گو نشستیم و نظر او را در خصوص نقش هوش مصنوعی در روابط عمومی ها جویا شدیم که در ادامه با هم می خوانیم.
وی در ابتدا گفت: هوش مصنوعی در حقیقت ابزاری هوشمند برای بهینه سازی و انجام وظایف طراحی شده است و با آنچه در فیلم های علمی تخیلی به نمایش گذاشته می شود تا سرکش بودن تکنولوژی را نشان دهد، متفاوت است.
نوها تاکید کرد: رسانه ها و روابط عمومی ها نقش سازنده ای برای دستیابی عموم مردم به این فناوری هوش مصنوعی دارند و می توانند مفهوم پیچیده و دید منفی نسبت به این ابزار را باز و ساده کنند.
وی با اشاره به اینکه برای شرکت های هوش مصنوعی قدرتمند کردن روابط عمومی ها یک تجارت هوشمندانه محسوب می شود گفت: روابط عمومی ها با توجه به ساختار وجودی فعالیتشان می توانند از ارتباطات انسانی برای ساده کردن نحوه عملکرد ابزارهای هوش مصنوعی و شکل دهی درک و پذیرش عمومی استفاده کنید.
این کارشناس روابط عمومی عنوان کرد: لازم است تصورات غلط و ترس های رایج فعالان علمی و هنری را کنترل کرد، مسلما این ابزاری هوشمند صرفا کمک دهنده در راه پیشرفت فعالیت های بشری هستند نه جایگزین و چه بسا با خلاقیت انسانی می توان بهره بیشتری از آنها گرفت.
نوها ادامه داد: ما باید اعتماد سازی ایجاد کنیم و دستیابی به پذیرش گسترده به عهده متخصصان روابطعمومی است که به روشی اخلاقی به مردم در مورد هوش مصنوعی آموزش دهند و از صداقت و اطمینان در پیامرسانی اطمینان حاصل کنند.
وی بیان داشت: بهبود ارتباطات انسانی و ارائه پیشرفت های هوش مصنوعی یک دارایی تجاری ارزشمند در جامعه محسوب می شود.
این کارشناس روابط عمومی به مزایای استفاده از هوش مصنوعی در ساختار روابط عمومی ها اشاره کرد و گفت: هوش مصنوعی می تواند فعالیت هایی همچون تجزیه و تحلیل داده ها، گزارش و مدیریت رسانه های اجتماعی را انجام دهد تا متخصصان روابط عمومی ها زمان بیشتری را برای تمرکز بر فعالیت های استراتژیک خود داشته باشند.
نوها اضافه کرد: هوش مصنوعی میتواند برای ایجاد محتوای شخصیسازیشده برای مخاطبان مختلف استفاده شود و به جذب مخاطبان و ایجاد روابط قویتر کمک کند و در حقیقت با استفاده از هوش مصنوعی به طور استراتژیک، متخصصان روابطعمومی میتوانند کارآمدتر، موثرتر و موفقتر باشند.
وی در پایان اظهار داشت: هوش مصنوعی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک فناوری کلیدی در بسیاری از صنایع است و پتانسیل زیادی برای بهبود زندگی ما دارد، اما مهم است که به طور مسئولانه توسعه و استفاده شود و با آگاهی از خطرات، ساختن سیستمهای هوش مصنوعی به طور مسئولانه و سرمایهگذاری در شرکتهایی که به هوش مصنوعی مسئولانه متعهد هستند، میتوانیم به اطمینان از اینکه هوش مصنوعی برای خیر استفاده میشود، کمک کنیم.
پایگاه خبری صبح شاهین شهر , روابط عمومی ها , روزنامه کیمیای ایران , سعید نوها مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بخش خصوصی و عضو انجمن روابط عمومی ایران , هوش مصنوعی
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.