امام علی (ع) :
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 504
  پرینتخانه » علمی تاریخ انتشار : 06 می 2024 - 16:37 | 22 بازدید | ارسال توسط :

بررسی آزمایشگاهی به تغییرات اقلیمی در نیویورک

جزیره گاورنرز در نیویورک قرار است به آزمایشگاهی پیشرفته برای بررسی و آزمایش راه‌حل‌های نوآورانه رسیدگی به تغییرات اقلیمی تبدیل شود که تاثیرات چشمگیری در بعد جهانی خواهد داشت.
بررسی آزمایشگاهی به تغییرات اقلیمی در نیویورک

به گزارش پایگاه خبری صبح شاهین شهر ، فرمانداران (GOVERNORS ISLAND) یک جزیره ۸۶ هکتاری در جنوب منهتن است که بخش عمده آن دفن‌گاه پسماند شهری است. دلیل نام‌گذاری این جزیره به نام فرمانداران، اهمیت تاریخی آن به‌عنوان محل اقامت فرمانداران استعماری نیویورک از اواخر قرن هجدهم است. این جزیره تا زمان بسته‌شدن آن در سال ۱۹۹۶، به‌عنوان یک پایگاه نظامی برای دفاع از شهر عمل می‌کرد. سال ۲۰۰۳، دولت فدرال مالکیت جزیره را با هدف ایجاد یک فضای عمومی دربرگیرنده فعالیت‌های فرهنگی، تفریحی و آموزشی به شهر نیویورک منتقل کرد، به شرطی که از آن برای توسعه ساختمان‌های مسکونی استفاده نشود. در حال حاضر، جزیره گاورنرز یک پارک عمومی گسترده به مساحت ۶۱ هکتار به همراه ۱۱ کیلومتر مسیر پیاده‌راه دارد که برای رسیدگی به چالش‌های اقلیمی همچون فراوانی آب طراحی شده است. همچنین دارای ۵۰ ساختمان تاریخی است که فضایی را برای آزمایش راه‌حل‌های خلاقانه و پایدار در زمینه‌های مختلف فراهم می‌کند، علاوه بر این یک مرکز دولتی متمرکز برای آموزش دریانوردی و محلی برای توسعه کسب‌وکارهای فناوری سبز در این جزیره وجود دارد.

موارد استفاده از جزیره فرمانداران

یک سازمان غیرانتفاعی تاسیس‌شده توسط نیویورک، وظیفه برنامه‌ریزی و نظارت بر فعالیت‌های انجام‌شده در جزیره به نفع ساکنان نیویورک را بر عهده دارد. این سازمان در سال ۲۰۲۳ از مشاغل کوچک و سازمان‌های غیرانتفاعی محلی دعوت کرد تا راهکارهای آب‌وهوایی خود را با هدف رسیدگی به پدیده گرمایش جهانی ارائه دهند و این فرصت را در اختیار آن‌ها قرار داد تا از محیط طبیعی جزیره برای آزمایش ایده‌هایی استفاده کنند که نوآوری‌های اقلیمی را سرعت می‌بخشد و تأثیر اجتماعی آن‌ها را تأیید می‌کند.

علاوه بر این، طرح‌هایی برای ساخت پردیس آب‌وهوای نیویورک به رهبری دانشگاه استونی بروک در حال انجام است. این پردیس ۴۰ هزار متر مربعی به‌عنوان مرکزی برای تحقیقات، آموزش و اشتغال با تمرکز بر مسائل مرتبط با آب‌وهوا عمل می‌کند و تحقیق و توسعه در این زمینه را در اولویت قرار می‌دهد و بر ارائه راهکارهای نوآورانه مقابله با چالش‌های اقلیمی متمرکز است. پیش‌بینی می‌شود که ساخت این پردیس با رعایت الزامات نوآوری و پایداری همراه با تعهد به استفاده از ساختمان‌های تاریخی موجود در جزیره، سال ۲۰۲۵ آغاز شود و تا سال ۲۰۲۸ به بهره‌برداری برسد.

پروژه‌های فراوانی آب

یکی از چالش‌های تغییرات اقلیمی وفور آب در بسیاری از دریاها و اقیانوس‌ها است که با تغییرات اقلیمی تشدید می‌شود و مدیریت آب گرایشی نوظهور برای ارائه راهکارهای مناسب مقابله با این چالش‌ها است. تقریباً نیمی از جمعیت جهان به سرویس بهداشتی ایمن دسترسی ندارند و بیش از ۸۰ درصد از فاضلاب بدون تصفیه در محیط تخلیه می‌شود، دلایلی از این قبیل، نیاز به مدیریت آب هوشمند در مناطق شهری را آشکار می‌کند. راه‌حل‌های اقلیمی در حال اجرای نیویورک، در درجه اول بر پیشنهادهایی متمرکز هستند که از آب برای بهبود شرایط و مقابله با تغییرات اقلیمی استفاده می‌کنند و به طیف وسیعی از مسائل مدیریت آب در شهر نیویورک، از جمله زیرساخت‌های فاضلاب و آب آشامیدنی، آلودگی صنعتی و چالش‌های ناشی از افزایش جزر و مد می‌پردازند. در طرح بازآفرینی جزیره گاورنرز، ۶ پروژه برتر، برنده کمک مالی ۱۰ هزار دلاری و امکان استفاده از یک پشتوانه ۱۰۰ هزار دلاری شده‌اند تا بتوانند ایده‌های خود را عملی کنند و آن‌ها را طی یک دوره ۶ تا ۱۸ ماهه آزمایش و ارزیابی کنند. در ادامه این پروژه‌های منتخب معرفی می‌شوند که هدف همه آن‌ها تبدیل جزیره گاورنرز به یک مرکز آب‌وهوایی برجسته جهانی است.

نویسنده : وحید وطن خواهان اصفهانی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

پنج + 12 =

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.