امام علی (ع) :
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 404
  پرینتخانه » اخبار شاهین شهر, سیاسی, شاهین شهر تاریخ انتشار : 09 آگوست 2023 - 21:40 | 159 بازدید | ارسال توسط :

حاجی دلیگانی در تذکر شفاهی: هزینه خرید تضمینی محصولات کشاورزی از سوی دولت هر چه سریعتر پرداخت شود

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس نسبت به عدم پرداخت هزینه خرید تضمینی گتذکر داد و خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی نایب رئیس مجلس شد. حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۶ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس درخصوص […]

حاجی دلیگانی در تذکر شفاهی: هزینه خرید تضمینی محصولات کشاورزی از سوی دولت هر چه سریعتر پرداخت شود

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس نسبت به عدم پرداخت هزینه خرید تضمینی گتذکر داد و خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی نایب رئیس مجلس شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۶ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس درخصوص حفظ شأن و جایگاه قوه مقننه گفت: ما قانونگذاری کردیم و قانون از خرید تضمینی محصولات کشاورزی مصوب ۲۸ آبان ۱۳۹۹ در همین مجلس حمایت کرده است. همچنین در این قانون مشخص شد که محصولات کشاورزی به چه صورت از کشاورز به صورت تضمینی خریداری شود.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس یازدهم ادامه داد: در تبصره ۴ ماده ۳ این قانون، سازمان برنامه و بودجه مکلف شده که اعتبار لازم را به صورت صددرصدی برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم پیش بینی کند.

وی افزود: نزدیک به ۲ ماه است که کشاورزان گندم خود را تحویل سیلوها داده اند، اما پولی به آنها پرداخت نشده است! کشاورزان ما بسیار شریف هستند که در جایی که خارجی ها گندم را کیلویی ۳۰ هزار تومان می خریدند، اما آنها محصول خود را به نصف این رقم به دولت تحویل می دهند، بنابراین لازم است که به طور جد بحث پرداخت هزینه گندم کشاورزان به آنها پرداخت شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: اصل تذکری که شما به دولت دادید، خوب است، حتی در هفته های گذشته این تذکر به دولت داده شد که متاسفانه طلب گندمکاران ما را پرداخت نکرده است، چرا که کشاورزان ما بضاعت کافی را ندارند که دولت از پرداخت هزینه محصولات آنها کوتاهی کند.

وی تصریح کرد: علی رغم افزایش نرخ تورم، مطالبات کشاورزان پرداخت نشده و از طرفی نیز قدرت خرید آنها کاهش یافته است، بنابراین لازم است که دولت در اسرع وقت نسبت به پرداخت هزینه محصولات کشاورزان زحمتکش اقدام کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

شانزده − 10 =

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.