امام علی (ع) :
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 13 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 528
  پرینتخانه » اصفهان, اقتصادی تاریخ انتشار : 08 می 2024 - 14:38 | 16 بازدید | ارسال توسط :

خرید ۱۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان اصفهان پیش بینی شده

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال امکان خرید بیش از۱۵۰ هزار تُن گندم آبی و دیمی در استان وجود داشته باشد و مراکز خرید تضمینی در این پیوند نیز تجهیز و راه‌اندازی شده است.
خرید ۱۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان اصفهان پیش بینی شده

به گزارش پایگاه خبری صبح شاهین شهر؛ محسن ضیائی افزود: بر اساس برآورد سازمان جهاد کشاورزی، میزان تولید گندم در استان حدود ۲۷۰ هزار تُن است.

وی ادامه داد: حدود ۸۳ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیمی در استان وجود دارد و کشاورزان از بیست و پنجم اردیبهشت جاری می‌توانند محصول خود را تحویل مراکز مربوطه دهند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان اظهار داشت: امسال قیمت پایه هر کیلوگرم گندم بر اساس جدول پاکی با اُفت غیرمفید یک و اُفت مفید چهار، حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی اضافه کرد: ۲ سیلوی ملکی در کاشان و ابتدای ورودی شهر بهارستان و چهار کارخانه آردسازی و همچنین ۳۷ مرکز تعاون روستائی در سطح استان آماده دریافت گندم کشاورزان هستند.

ضیائی خاطرنشان کرد: گندمکاران باید به مراکز خدمات کشاورزی واقع در محل کشت گندم مراجعه و نسبت به ثبت مشخصات شناسنامه‌ای، میزان تولید و شماره حساب بانک کشاورزی در سامانه پهنه بندی ایجاد شده توسط وزارت جهاد کشاورزی، مراجعه کنند.

خرید تضمینی گندم از ابتدای خرداد آغاز می‌شود و مانند سال‌های گذشته با توجه به شرایط آب و هوایی از شهرستان‌ های شمالی استان شروع می شود و بتدریج به شهرستان‌های سردسیر استان خواهد رسید.

زمین‌های کشاورزی اصفهان حدود ۵۶۳ هزار هکتار معادل ۳.۵ درصد از مساحت استان است که با توجه به محدودیت‌ منابع آبی سال‌های گذشته، تنها حدود ۳۰۰ هزار هکتار از آن زیر کشت می‌رود.

نویسنده : وحید وطن خواهان اصفهانی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

20 − 5 =

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.