امام علی (ع) :
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 415
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 11 اکتبر 2023 - 12:43 | 130 بازدید | ارسال توسط :

۶۳برگزاری نشست تخصصی رویداد جایزه مصطفی(ص) در دانشگاه‌های اصفهان

رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: ۶۳ نشست تخصصی در جریان پنجمین دوره رویداد " جایزه مصطفی(ص)" در دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی اصفهان و با حضور دانشمندان جهان اسلام برگزار شد.
۶۳برگزاری نشست تخصصی رویداد جایزه مصطفی(ص) در دانشگاه‌های اصفهان

به گزارش صبح شاهین شهر ، به نقل از ایرنا پنجمین دوره رویداد جایزه مصطفی(ص) با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری، ششم تا دوازدهم مهر امسال در اصفهان برگزار شد.

حسین ربانی روز چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان اصفهان در استانداری افزود: در رویداد جایزه مصطفی(ص) در اصفهان ۱۳ بازدید تخصصی، انجام و ۲ نمایشگاه و جشنواره تخصصی نیز برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۱۶ تفاهم‌نامه نیز بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی با دانشمندان جهان اسلام در این رویداد منعقد شد، اظهار داشت: در رویداد جایزه مصطفی (ص) به هدف اصلی آن که پُررنگ کردن اهمیت علم و فناوری در دین اسلام است، دست یافتیم.

ربانی همچنین به مراسم افتتاحیه جایزه مصطفی(ص) اشاره و تصریح کرد: حضور و سخنرانی رییس جمهور در این رویداد سبب شد تا علاوه بر بُعد ملی از اهمیت بین المللی برخوردار شود و توجه بسیاری از مردم کشورمان و جهان به این جایزه و اهداف آن جلب شود.

وی تاکید کرد: حضور و سخنرانی رییس جمهور در مراسم افتتاحیه جایزه مصطفی(ص) در اصفهان بازخورد خوب و تاثیرگذاری داشت.

ربانی با اشاره به پرچمداری ایران در حرکت در مسیر علم و فناوری و حمایت رهبر معظم انقلاب از این حرکت، اضافه کرد: دانشگاهیان ما در دنیا مایه افتخار هستند و بسیاری، ایرانی‌ها را به‌عنوان افراد تحصیل‌کرده می‌شناسند.

رییس بنیاد نخبگان اصفهان بیان اینکه یکی دیگر از اهداف اصلی این رویداد، بحث رسانه ای آن بود، گفت: برگزاری چنین رویدادی در شهری مانند اصفهان سبب می‌شود تا مباحث علم و فناوری با مسائل فرهنگی، تاریخی و ملی ما عجین شود.

وی با بیان اینکه دانشمندان جهان اسلام در رویداد جایزه مصطفی(ص) از برترین دانشگاه‌های اصفهان و بخش‌های مختلف آنها بازدید کردند و تحت تاثیر قرار گرفتند، افزود: این افراد زمانی‌که به کشورهای خود بازگشتند سفیران ما برای شناساندن ظرفیت های فرهنگی و علمی ایران به دنیا هستند.

رییس بنیاد نخبگان اصفهان با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی از مقطع دانش آموزی و دانشجویی گرفته تا نشست‌های تخصصی استادان در این رویداد برگزار شد، خاطرنشان کرد: یکی از این برنامه‌ها، نشست دانش آموزی در زمینه هوش مصنوعی با همکاری آموزش و پرورش و با حضور معاون رییس جمهور بود.

ربانی ادامه داد: با برگزاری این جلسه مشخص شد که ظرفیت‌های بخش دانش آموزی ما در زمینه هوش مصنوعی فراوان است و باید برای آن برنامه ریزی کرد.

وی همچنین با بیان اینکه بهترین شرکت‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی در نمایشگاه اصفهان حضور یافتند، اظهار داشت: زیست بوم اصفهان به‌منظور تبدیل شدن آن به قطب هوش مصنوعی در کشورمان بسیار خوب است و باید از این فرصت بهره گرفت.

ربانی به امضای تفاهم‌نامه بین دانشمندان هفت کشور با شبکه پژوهش های بین رشته ای سلامت استان اصفهان نیز اشاره و اضافه کرد: این شبکه فعالیت‌های بین رشته ای که با همکاری سه دانشگاه بزرگ اصفهان و زیر مجموعه مرکز تعالی ابن سینا کار می کند، میزبان پنج دانشمند برگزیده جایزه مصطفی(ص) بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

7 + 9 =

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.