امام علی (ع) :
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 363
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 14 ژوئن 2023 - 21:58 | 103 بازدید | ارسال توسط :

اصفهان و قابلیت‌های میزبانی رویدادهای بین‌المللی ورزشی

اصفهان شهری با دیرینه تاریخی ، جاذبه‌های گردشگری و امکانات زیر ساختی ، قادربه میزبانی رویدادهای بین‌المللی ورزشی است. به گزارش صبح شاهین به نقل از ایرنا، شهرتاریخی اصفهان با پیشینه چندین هزار ساله و تجربه چند دوره پایتختی از قدیم الایام میزبان رویدادهای زیادی بوده است؛ از چوگان بازی در زمان پر رونق شاه […]

اصفهان و قابلیت‌های میزبانی رویدادهای بین‌المللی ورزشی

اصفهان شهری با دیرینه تاریخی ، جاذبه‌های گردشگری و امکانات زیر ساختی ، قادربه میزبانی رویدادهای بین‌المللی ورزشی است.

به گزارش صبح شاهین به نقل از ایرنا، شهرتاریخی اصفهان با پیشینه چندین هزار ساله و تجربه چند دوره پایتختی از قدیم الایام میزبان رویدادهای زیادی بوده است؛ از چوگان بازی در زمان پر رونق شاه عباس صفوی گرفته تا برخی رویدادهایی فرهنگی و سیاسی دوران قاجار تا به امروز، به نحوی که شهر گنبدهای فیروزه‌ای را می‌توان در ۱۵۰ سال گذشته منشاء برخی تحولات و رویدادهای بین‌المللی شاخص دانست.

علاوه بر برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان و جشنواره میراث ناملموس و تاثیرگذاری اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام ؛ احداث مرکز همایش‌های بین‌المللی اجلاس سران(امام خامنه‌ای) در سال ۸۹ به منظور میزبانی اجلاس سران کشورهای غیر متعهدها ۲۰۱۲ در دولت نهم و ساخت ورزشگاه نقش جهان( ورزشگاه المپیک) نقطه عطفی در قابلیت اصفهان در برگزاری مهمترین رویدادهای بین‌المللی در عرصه های مختلف به خصوص سیاسی، فرهنگی و ورزشی است.

مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا در سال ۸۳، مسابقات بین‌المللی کشتی جام تختی و مسابقات کُشتی جام باشگاه‌های جهان، ۲ دوره مسابقات فوتسال باشگاه‌های آسیا، ۲ دوره مسابقات بین‌المللی شهرهای خواهر خوانده اصفهان ویژه ورزشکاران معلول و جانباز، مسابقات ورزشی پایتختی جهان اسلام، رویداد بین‌المللی تِنیس جوانان و تُورنمنت بین‌المللی شمشیربازی، از مهمترین میزبانی‌های ورزشی اصفهان در ۳۰ سال گذشته بوده است.

البته تاثیر ظرفیت‌های سخت‌افزاری و زیر ساختی اصفهان در برگزاری رویدادهای مهم کشوری و بین‌المللی شهر اصفهان را نمی‌توان نادیده گرفت، ظرفیت برخی از سالن‌های ورزشی همچون ورزشگاه پیروزی، سالن ۶ هزار نفری ۲۵ آبان، ورزشگاه های نقش جهان و فولادشهر، خانه تنیس روی میز، آکادمی و خانه بسکتبال، مجموعه اختصاصی جانبازان و معلولان، خانه ژیمناستیک و گردنه پروازی رخ، نمونه هایی از قابلیت‌های سخت‌افزاری اصفهان هستند که می‌تواند میزبان برگزاری اردوهای تدارکاتی و بازی‌های بین‌المللی باشد.

از همه ظرفیت‌های ورزشی به واسطه یک رشته قهرمانی که بگذریم، می‌توان گفت اصفهان بهترین گزینه میزبانی برای توسعه صنعت گردشگری در حوزه ورزشی است که می‌تواند ارزآوری و درآمدزایی زیادی را عاید کشور کند.

بیست‌وپنجمین دوره مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا به میزبانی اصفهان برگزار شده است و این میزبانی مطلوب و رضایت فدراسیون آسیایی و جهانی برگ برنده‌ای است که می‌تواند در آینده راه برگزاری سایر مسابقات و اردوهای تدارکاتی بین‌المللی و جهانی را به پای اصفهان باز کند.

تاشکند ازبکستان، الدحیل قطر، الکاظمه کویت، نماینده هندوستان، جونیور چین، النجمه بحرین، الریان قطر تیم‌های خارجی حاضر در تورنمنت اصفهان، به همراه دو تیم از کشورمان به رقابت پرداختند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

4 × چهار =

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.