امام علی (ع) :
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 439
  پرینتخانه » اصفهان تاریخ انتشار : 20 آوریل 2024 - 13:50 | 2 بازدید | ارسال توسط :

افزایش ۳۲ درصدی اهدای عضو در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری صبح شاهین شهر ، مریم خلیفه‌سلطانی افزود: ۴۱ فرد دچار مرگ مغزی در استان اصفهان پارسال با اخذ رضایت از خانواده به مرحله اهدای عضو رسیدند و ۱۰۲ عضو شامل کلیه، کبد، قلب و پانکراس از آنها برداشت شد. وی ادامه داد: این شاخص ها در سال ۱۴۰۱ به ترتیب شامل […]

افزایش ۳۲ درصدی اهدای عضو در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری صبح شاهین شهر ، مریم خلیفه‌سلطانی افزود: ۴۱ فرد دچار مرگ مغزی در استان اصفهان پارسال با اخذ رضایت از خانواده به مرحله اهدای عضو رسیدند و ۱۰۲ عضو شامل کلیه، کبد، قلب و پانکراس از آنها برداشت شد.
وی ادامه داد: این شاخص ها در سال ۱۴۰۱ به ترتیب شامل ۳۱ فرد مرگ مغزی و ۷۲ عضو برداشت شده بود که مقایسه آنها گویای روند افزایشی اهدای عضو در استان اصفهان است.
مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان خاطرنشان کرد: اعضای برداشت شده از افراد مرگ مغزی در سال گذشته شامل ۵۹ کلیه، ۳۶ کبد، پنج قلب و ۲ لوزالمعده(پانکراس) بود.
خلیفه سلطانی با بیان اینکه چهار قلب اهدا شده در اصفهان و یکی در تهران به بیماران پیوند زده شد، افزود: همه کبدهای مناسب اهدا نیز به شیراز ارسال شد.
وی با بیان اینکه تعداد موارد مرگ مغزی که به‌دلیل عدم رضایت خانواده ها به اهدای عضو منجر نشد در سال گذشته ۳۱ مورد بود، تصریح کرد: اگر این موارد به اهدای عضو منجر شده بود می‌توانست حداقل جان ۶۰ بیمار را نجات دهد.
وی، مهمترین موضوع در اهدای عضو از افراد دچار مرگ مغزی را اخذ رضایت از خانواده ها دانست و گفت: هنوز برخی از خانواده ها، اطلاعات و آگاهی چندانی درباره تفاوت مرگ مغزی و «کُما» ندارند که لازم است آموزش های بیشتری در این زمینه در جامعه ارائه شود.
خلیفه‌سلطانی، مسائلی مانند اجتماعی، اعتقادی و اقتصادی را در اخذ رضایت از خانواده ها موثر دانست و تصریح کرد: برخی از خانواده ها خواهان معرفی افراد گیرنده عضو اهدایی هستند درحالیکه طبق قانون نمی‌توان نام و هویت آنها را اعلام کرد.
وی درباره جایگاه اصفهان در شاخص اهدای عضو در کشور، اظهار کرد: ما با توجه به جمعیت استان، از این نظر هنوز جای کار زیادی داریم هرچند در سه سال اخیر و پس از اوج همه‌گیری کرونا، روند آن افزایشی بوده است.
خلیفه سلطانی همچنین با بیان اینکه ۱۴۱ مورد اهدای کلیه از افراد زنده در سال ۱۴۰۲ در استان ثبت شده است، خاطرنشان کرد: حدود ۵۰۰ نفر در فهرست انتظار برای پیوند عضو در اصفهان هستند.

نویسنده : وحید وطن خواهان اصفهانی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

سه + 18 =

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.