امام علی (ع) :
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 448
  پرینتخانه » اجتماعی, اصفهان تاریخ انتشار : 20 آوریل 2024 - 17:46 | 4 بازدید | ارسال توسط :

عامل اصلی تصادف در اصفهان بی احتیاطی و سرعت بالا در عبور از تقاطع

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی اصفهان، سرعت غیرمجاز و بی‌احتیاطی حین عبور از تقاطع‌ها را از عوامل موثر و پُرتکرار در بروز تصادفات در استان برشمرد.
عامل اصلی تصادف در اصفهان بی احتیاطی و سرعت بالا در عبور از تقاطع

به گزارش پایگاه خبری صبح شاهین شهر، سرهنگ علی اصغر زارع افزود: رعایت نکردن سرعت مجاز از دلایل اصلی وقوع تصادفات در اصفهان توسط برخی از رانندگان در معابر شهری است که با توجه با خطراتی که برای راننده و سایر شهروندان ایجاد می‌کند، بسیار مورد تأکید پلیس است.

 

وی اظهار داشت: از دلایلی که می‌توان برای خطرآفرین بودن رانندگی با سرعت غیرمجاز عنوان کرد و رانندگان باید به آن توجه ویژه داشته باشند بالا بودن خطر صدمات و تلفات در تصادفات با سرعت زیاد، سخت بودن کنترل وسیله نقلیه و پایین آمدن واکنش نسبت به خطر در سرعت بالاست.

 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان همچنین با اشاره به اینکه تقاطع‌ها جزو نقاط کور و محدوده‌ خطرناک بویژه هنگام گردش یا دور زدن وسایل نقلیه در جاده‌هاست، گفت: عامل بخش بالایی از حدوث تصادفات، بی‌احتیاطی در این زمینه است.

 

وی یادآور شد: در این راستا لازم است رانندگان با توجه به سرعت بالای خودرو در معابر و جاده‌ها، هنگام گردش یا دور زدن، مقررات مربوط به گردش ها را رعایت کنند تا شاهد تصادفاتی در این‌ زمینه نباشیم.

 

سرهنگ زارع افزود: رانندگان وسایل نقلیه باید وسیله‌ نقلیه را در شانه راه در صورت نبودن آن، در منتهی‌الیه سمت راست راه متوقف کنند و سپس با توجه به سرعت، جهت و موقعیت وسایل نقلیه‌ای که بطور مستقیم در حال حرکت هستند و با استفاده از چراغ راهنما و یا با دادن علامت، اقدام به گردش کنند.

 

وی همچنین به رانندگان توصیه کرد با رعایت سرعت مجاز و مطمئنه و صبر و حوصله هنگام رانندگی، لحظات خوش و بی‌خطری را برای خود و سایر شهروندان رقم بزنند و از بروز حوادث ناگواری ناشی از بی‌توجهی به قوانین و مقررات جلوگیری کنند.

نویسنده : وحید وطن خواهان اصفهانی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

8 − 7 =

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.